5 راه ساده برای کاهش مصرف کربوهیدرات

5 راه ساده برای کاهش مصرف کربوهیدرات

1400/05/11

5 راه ساده برای کاهش مصرف کربوهیدرات

اخیرا کربوهیدراتها در فرهنگ رژیم غذایی مدرن به دشمن تبدیل شده اند اما در حقیقت اینطور نیست، زیرا کربوهیدراتها بخش مهمی از اکثر رژیمها هستند و سرشار از عناصر مهم برای بدن هستند.
با این حال در برخی شرایط کاهش کربوهیدرات ها ممکن است برخی از مزایای سلامتی واقعی را داشته باشد و این در مورد کربوهیدراتهای موجود در غذاهای فرآوری شده که هیچگونه مواد مغذی اضافی را تأمین نمی کنند، صادق است و مطالعات نشان می دهد که رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است به کاهش وزن و مدیریت بهتر کمک کند. در این مقاله  ما در مورد 5 راه آسان برای کاهش مصرف کربوهیدرات صحبت خواهیم کرد.
 

1.مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید.

بیشتر قندها اعم از فروکتوز، لاکتوز، ساکارز یا گلوکز یک کربوهیدرات ساده هستند. کربوهیدراتهای ساده انرژی که منجر به افزایش سریع قند خون و ترشح انسولین از لوزالمعده می شود را تامین میکنند.
مصرف نوشیدنی های شیرین مانند قهوه و نوشابه می تواند مقدار زیادی کربوهیدرات به شکل قند به رژیم غذایی شما اضافه کند. در واقع مصرف منظم نوشیدنی های شیرین شده با قند با شروع دیابت ارتباط دارد، بنابراین قطع مصرف این نوشیدنی ها می تواند کمک کننده باشد تا خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید.
 

2.مصرف نان غلات تصفیه نشده را کاهش دهید.

بسیاری از نان ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و نان تصفیه نشده، کربوهیدرات پیچیده ای دارد که هضم آن بیشتر طول می کشد و به تدریج بر قند خون شما تأثیر می گذارد تا یکباره.
در حالی که نان تهیه شده با غلات تصفیه شده مانند نان سفید، همیشه دارای کربوهیدرات بیشتری نسبت به نان سبوس دار نیست، فرآیند تصفیه غلات می تواند مواد مغذی و فیبر نان را کاهش دهد. بدون فیبر زیاد، قند و کربوهیدرات موجود در نان منجر به افزایش قند خون می شود و به مرور زمان می تواند به توسعه دیابت کمک کند.
 

3.آب میوه را کاهش دهید

بر خلاف میوه، آب میوه حاوی فیبر کمی است و معمولاً سرشار از فروکتوز است، شکلی از فروکتوز که یک کربوهیدرات ساده نیز هست. به دور از نوشیدنی های شیرین مانند قند و نوشابه از نظر قند و کربوهیدرات ها.
بنابراین اگر به دنبال مصرف کربوهیدرات کمتر هستید، یک تکه میوه را به جای آب میوه انتخاب کنید. میوه معمولاً شیرین است اما حاوی فیبر است که ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.
 

4.روز خود را با تخم مرغ یا سایر غذاهای کم کربوهیدرات شروع کنید.

صبحانه می تواند حاوی مقادیر پنهان کربوهیدرات و قند باشند حتی اگر در نگاه اول سالم به نظر برسند. مصرف طولانی مدت غذاهای دارای قند اضافه می تواند باعث افزایش قند خون در افراد دیابتی شود. بنابراین اگر به دنبال گزینه های کم کربوهیدرات ساده هستید ، تخم مرغ را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید.
 

5.درصد کربوهیدرات ها را محاسبه کنید

برنامه های تغذیه یک ابزار عالی برای پیگیری میزان مصرف غذای روزانه شما است، اکثر آنها به عنوان برنامه های تلفن های هوشمند و همچنین به صورت آنلاین در دسترس هستند ، به طوری که با وارد کردن کربوهیدرات ها و سایر مواد مغذی خودکار، میزان آنها محاسبه می شوند.
 اطلاعات موجود در این برنامه ها معمولا قابل اعتماد است اما به خاطر داشته باشید برخی از این برنامه ها به افراد اجازه می دهند اطلاعات تغذیه شخصی خود را که ممکن است همیشه دقیق نباشند، به برنامه اضافه کنند.
راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۲۸ سال فعالیت مامایی وزنان درمطب وبیمارستان درتهران .. درحال حاضر مدیر وب سایت تخصصی نوین ماما می باشند که دانش وتجربیات خود را دراین زمینه به کاربران گرامی ارائه می دهند.

ارسال نظر شما

نظر خود را راجع به این مطلب بنویسید و مشارکت کنید
ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}

نظرات شما