کودک گریان: وقتی نوزاد تازه متولد شده گریه می کند، چه کنیم؟

کودک گریان: وقتی نوزاد تازه متولد شده گریه می کند، چه کنیم؟

1400/04/23

کودک گریان: وقتی نوزاد تازه متولد شده شما گریه می کند، چه کاری انجام می دهید؟

در هر روز ممکن است یک نوزاد تازه متولد شده دو ساعت یا بیشتر گریه کند. اول باید علت گریه را بفهمید تا بدانید در مورد آن می توانید چه کار کنید.
 

اشک ها را رمزگشایی کنید!

وقتی کودک گریه می کند، سعی دارد چیزی به شما بگوید. وظیفه شما این است که بفهمید چرا او گریه می کند و در صورت نیاز چه کاری می توانید انجام دهید.
با گذشت زمان ، ممکن است نیازهای کودک شما از طریق گریه وی شناخته شود. به عنوان مثال ، فریاد گرسنگی ممکن است کوتاه و کم فشار باشد، در حالی که فریاد درد ممکن است گریه های طولانی ، پرتحرک و ناگهانی باشد. مشاهده الگوی گریه کودک شما ممکن است به بهبود پاسخ شما به آنها کمک کند.
به آنچه کودک گریان فکر می کند، دقت کنید:
 
من احساس میکنم گرسنه ام: بیشتر نوزادان تازه متولد شده باید هر چند ساعت در طول روز تغذیه کنند. گریه آخرین نشانه گرسنگی است. به دنبال علائم اولیه گرسنگی مانند حرکات دست به سمت دهان و لیس لب باشید.
می خواهم چیزی بخورم: مکیدن یکی از راحت ترین فعالیت ها برای نوزادان است. اگر کودک شما گرسنه نیست ، می توانید به او پستانک بدهید یا به او کمک کنید یکی از انگشتان خود را نگه دارد.
احساس تنهایی می کنم: نوزاد را می توان در قفسه سینه نگه داشت و نگه داشت. تپیدن پشت کودک در حال گریه نیز ممکن است او را آرام کند.
احساس خستگی میکنم: رضایت نوزادان خسته اغلب سخت است و ممکن است کودک شما بیش از آنچه فکر می کنید به خواب نیاز داشته باشد. نوزادان تازه متولد شده معمولاً تا 16 ساعت در روز می خوابند ، گاهی اوقات بیشتر.
احساس خیس بودن می کنم: پوشک مرطوب یا کثیف ممکن است باعث گریه شود. هر از گاهی پوشک کودک خود را بررسی کنید تا از تمیز و خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.
من حرکت می خواهم: گاهی تکان دادن نوزاد گریان یا قدم زدن وی در خانه می تواند به آرامش او کمک کند. همچنین می توانید کودک را در یک بانوج یا پیاده روی در ماشین قرار دهید.
احساس گرما یا سرما می کنم: در صورت لزوم می توان یک لایه لباس اضافه یا برداشته شود.
 
سر و صدای شدید ، حرکت یا محرک های بینایی ممکن است باعث گریه نوزاد شود. بنابراین ، می توانید کودک را به مکان ساکت تری منتقل کنید و یا کودک را در تختخواب خود قرار دهید. صوتی از امواج اقیانوس یا صدای یکنواخت فن می تواند به آرامش کودک گریان کمک کند.
 

بگذارید گریه کند!

اگر کودک شما بیمار به نظر نمی رسد و همه چیز را امتحان کرده اید اما هنوز عصبانی است ، اشکالی ندارد که اجازه دهید او گریه کند. اگر لازم است چند دقیقه حواس خود را پرت کنید ، او را با خیال راحت در گهواره اش گهواره کنید ، یک فنجان چای بنوشید یا با یک دوست خود از طریق تلفن صحبت کنید.
 

آیا این گریه شدید است یا قولنج؟

برخی از نوزادان  دچار پریشانی همراه با گریه شدید و تکراری می شوند که برای مدت طولانی ادامه دارد- معروف به قولنج- که معمولاً چند هفته پس از تولد شروع می شود و تا 3 ماهگی بهبود می یابد.
 
کولیک به طور معمول به صورت گریه برای سه یا چهار ساعت در روز ، سه روز یا بیشتر در هفته و به مدت سه هفته یا بیشتر در نوزادان سالم تعریف می شود. گریه ممکن است به عنوان ابراز درد به نظر برسد و بدون هیچ دلیل مشخصی شروع شود. زمان آن را می توان پیش بینی کرد ، زیرا حملات آن معمولاً در شب آغاز می شود.
اگر نگران کولیک هستید ، می توانید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی کودک خود صحبت کنید. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند کودک را از سلامت وی ​​بررسی کند و روش های تسکین دهنده دیگری را به او پیشنهاد کند.
 
 

مراقب خودت باش!

آرامش شما باعث آرامش بیشتر کودک می شود. هر زمان که می توانید استراحت کنید. از دوستان و عزیزان خود کمک بخواهید. و به یاد داشته باشید که این موقتی است. گریه معمولاً در حدود شش تا هشت هفتگی به حداکثر می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد.
اگر گریه کودک باعث از بین رفتن کنترل می شود ، کودک را در رختخواب قرار داده و برای آرام شدن به اتاق دیگری بروید. در صورت لزوم ، برای پشتیبانی با یکی از اعضای خانواده ، دوست یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی تماس بگیرید.
راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۲۸ سال فعالیت مامایی وزنان درمطب وبیمارستان درتهران .. درحال حاضر مدیر وب سایت تخصصی نوین ماما می باشند که دانش وتجربیات خود را دراین زمینه به کاربران گرامی ارائه می دهند.

ارسال نظر شما

نظر خود را راجع به این مطلب بنویسید و مشارکت کنید
ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}

نظرات شما