آیا در دوران بارداری می توان از کرم مو بر استفاده کرد؟

آیا در دوران بارداری می توان از کرم مو بر استفاده کرد؟

1400/04/16

آیا در دوران بارداری می توان از کرم مو بر استفاده کرد؟

زمان آن رسیده که برخی تغییرات را در دوران بارداری احساس کنید، زیرا اتفاقات عجیب و غریب برای پوست و موهای شما شروع می شود، بنابراین هنگام صبح که از خواب بیدار می شوید ممکن است موهای جدیدی روی پاها، صورت یا بدن خود ببینید و یا پستانها تغییر رنگ داده باشند!
در حالی که حذف موی زائد در دوران بارداری یک ضرورت نیست ، برخی ترجیح می دهند بدن را در هر زمان و در هر شرایطی تمیز و تحت کنترل نگه دارند ، بنابراین در اینجا روش صحیح و بهترین روش برای از بین بردن ایمن مو در دوران بارداری را به شما میگوییم.
 

مو برهای شیمیایی چگونه کار می کنند؟

موبرها از مواد شیمیایی معمولاً ترکیبی از نمک های پتاسیم و کلسیم درست شده­اند که برای از بین بردن پیوندهای کراتینه تشکیل دهنده هر رشته مو استفاده میشوند. با شکستن این پیوندها ، موها به اندازه کافی نرم و ضعیف می شوند که می توانند از روی پوست جدا شوند.
 

چگونه بارداری روند رشد مو در بدن را تغییر می دهد؟

هورمون های بارداری مسئول رشد موهای بدن در دوران بارداری هستند ، به ویژه استروژن که پس از بارداری به شدت افزایش می یابد.
علاوه بر رشد سریع مو در دوران بارداری ، برخی از خانم ها تغییراتی در بافت و چربی نیز احساس می کنند که باعث وز شدن یا خشکی مو می شود و گاهی اوقات موها در دوران بارداری تیره می شوند ، بنابراین اگر رشد مو از کنترل خارج شود ، علت آن هورمون است و ترجیح آن است که برای جلوگیری از رشد آنها از مو برها استفاده کنید.
 

 آیا مو برها در دوران بارداری بی خطر هستند؟

یکی از این شرکت­ها می گوید در صورت استفاده صحیح از آن برای خانم های باردار بی خطر است. هنوز شواهدی مبنی بر اینکه موهای زائد آسیب واقعی می بینند وجود ندارد. به طور کلی محصولاتی که فقط روی پوست گذاشته میشوند و در جریان خون جذب نمی شوند در دوران بارداری بی خطر هستند.
در حقیقت ، پوست معمولاً در دوران بارداری بسیار حساس است ، زیرا همان تغییرات هورمونی که موهای بیشتری را در دوران بارداری ایجاد می کند ، پوست را نسبت به واکنش های آلرژیک حساس تر می کند و اگرچه یک واکنش آلرژیک ممکن است فقط روی سطح پوست را تحت تأثیر قرار دهد ، اما ممکن است بیشتر باشد درمان آن سخت و دشوار شود، خصوصاً اینکه برخی از داروهای آلرژی در دوران بارداری ممنوع است.

 

سایر نکات و گزینه های دیگر

از آنجا که در مورد استفاده از مو برها در دوران بارداری هیچ توصیه رسمی وجود ندارد ، این شما هستید که قضاوت می کنید برای شما مناسب است یا خیر. اگر نگران قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی هستید و می خواهید تا سه ماهه دوم یا سوم صبر کنید یا می توانید به عنوان مثال استفاده ازاین مواد را کاهش دهید و هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.
و اگر می خواهید موهای بدن خود را بدون موزدایی کنترل کنید ، در اینجا چند گزینه ایمن برای از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری وجود دارد:
  • شیو کردن
  •  اصلاح
  • اپیلاسیون
پرهیز از سفید شدن با لیزر موهای زائد در دوران بارداری بسیار مهم است ، زیرا هنوز تحقیقات کافی در مورد ایمنی این روش ها برای زنان باردار انجام نشده است.
راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۲۸ سال فعالیت مامایی وزنان درمطب وبیمارستان درتهران .. درحال حاضر مدیر وب سایت تخصصی نوین ماما می باشند که دانش وتجربیات خود را دراین زمینه به کاربران گرامی ارائه می دهند.

ارسال نظر شما

نظر خود را راجع به این مطلب بنویسید و مشارکت کنید
ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}

نظرات شما