10 دلیل که چرا زایمان طبیعی بهترین است.

10 دلیل که چرا زایمان طبیعی بهترین است.

1400/04/14
اکنون بسیاری از زنان ترجیح می دهند بیشتر از زایمان طبیعی به زایمان سزارین متوسل شوند تا از درد زایمانی که هر مادری قبل و حین زایمان احساس می کند ، جلوگیری کنند و گاهی اوقات بتوانند با توجه به شرایط خود با پزشک، تاریخ زایمان را تعیین کنند. اما ما همیشه می شنویم که اگر فرصتی برای انتخاب داشته باشید ، زایمان طبیعی بهترین و مطمئن ترین حالت است. اما چرا با وجود درد بهترین است ؟
 

فواید زایمان طبیعی

1.دوره بهبود که مادر نیاز پس از زایمان است کمتر در موارد زایمان طبیعی نسبت به سزارین، با وجود درد او قبل و در هنگام زایمان احساس می کند، به عنوان برگ مادر بیمارستان بلافاصله پس از تولد و یا پس از 24 ساعت، و می تواند او را منجر زندگی عادی اما در مورد سزارین ، مادر به 3 تا 5 روز زمان نیاز دارد. همچنین برای بهبود کامل زخم حدود 3 هفته زمان لازم است و او می تواند به زندگی عادی خود برگردد.
 
2.زایمان طبیعی به تشکیل سر جنین کمک می کند و به استخوان های جمجمه کمک می کند تا شکل مناسبی داشته باشند.
 
3.زایمان طبیعی پیوند بین مادر و کودک او را افزایش می دهد ، همانطور که در هنگام شیردهی این امر را انجام می دهد.
 
4.خطر عفونت در صورت زایمان طبیعی کاهش می یابد ، زیرا بر خلاف زایمان سزارین هیچ گونه مداخله ای با ابزار جراحی یا قرار گرفتن در معرض بافت های بدن در هوا وجود ندارد.
 
5.انقباضات رحمی که در حین زایمان رخ می دهد، ریه های نوزاد را برای تنفس هوا آماده می کند و احتمال ابتلا به عفونت تنفسی در او کمتر است ، برخلاف کسانی که با سزارین متولد می شوند ، بیشتر در معرض مشکلات تنفسی هستند.
 
6.زایمان طبیعی سیستم ایمنی کودک را افزایش می دهد ، زیرا برخی از انواع باکتریهای واژن خوب را از مادر می گیرد ، که به او کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن خود را آماده کرده و آموزش دهد و ایمنی بدن را بالا ببرد و او را در برابر بیماری ها محافظت کند
 
7. طبق مطالعات اخیر ، زایمان طبیعی رشد و عملکرد مغز را افزایش می دهد و بر رفتار فکری کودکان تأثیر می گذارد.
 
8.زایمان طبیعی شما را در معرض خطر لخته شدن قرار نمی دهد ، که گاهی اوقات پس از زایمان سزارین در نتیجه مدت طولانی استراحت در بستر اتفاق می افتد ، که منجر به راکد شدن خون در رگ های پا می شود و احتمال تشکیل لخته وجود دارد.
 
9. یک زایمان طبیعی بدون خطوط زخم زایمان سزارین ، شکل زیبایی شکم را حفظ می کند.
 
10.زایمان طبیعی باعث کاهش افسردگی پس از زایمان می شود ، علت اصلی آن احساس مادر است که قادر به حرکت نیست ، یا به زندگی عادی خود برگردد و از کودک خود مراقبت کند. اما در صورت زایمان طبیعی ، این احساس کاهش می یابد و حتی ممکن است احساس قوت بیشتری کند ، زیرا او قادر به تحمل درد زایمان است و بدون احساس درد زخم سزارین می تواند حرکت کند.
 
خداوند بدن زن را طوری خلق کرده که توانایی تحمل درد ناشی از زایمان طبیعی را دارد و سزارین فقط یک روش پزشکی کمکی است که می تواند در مواقع ضروری به آن متوسل شود ، در صورتی که دلیل پزشکی مجبور شود پزشک به آن متوسل شود و بنابراین مزایای زایمان طبیعی آن را به بهترین و بهترین گزینه برای زندگی مادر و کودک تبدیل کرده است.
راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۲۸ سال فعالیت مامایی وزنان درمطب وبیمارستان درتهران .. درحال حاضر مدیر وب سایت تخصصی نوین ماما می باشند که دانش وتجربیات خود را دراین زمینه به کاربران گرامی ارائه می دهند.

ارسال نظر شما

نظر خود را راجع به این مطلب بنویسید و مشارکت کنید
ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}

نظرات شما