غذاهایی که باعث افزایش قد کودکان میشود را بشناسید

غذاهایی که باعث افزایش قد کودکان میشود را بشناسید

1400/05/02

غذاهایی که باعث افزایش قد کودکان میشود را بشناسید.

در حالی که 70-80٪ از متخصصان معتقدند كه قد شما با تركیب ژنتیكی یا DNA تعیین می شود ، 20٪ معتقدند عواملی مانند تغذیه و عادات زندگی در افزایش قد نقش مهمی دارند.
شایان ذکر است  برخی از مواد غذایی وجود دارند که به افزایش قد و تحریک رشد بدن کمک می کنند. به طوری که این غذاها سرشار از برخی مواد معدنی از جمله آهن ، منیزیم ، کلسیم و منیزیم هستند ، پزشکان توصیه می کنند که آنها را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید تا هورمون رشد را تقویت کند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ منبع باورنکردنی پروتئین ، ریبوفلاوین ، بیوتین و آهن هستند. به گفته متخصصان پروتئین به رشد سلولها کمک میکند و باعث رشد هورمون می شود. توصیه می شود سفیده تخم مرغ را به رژیم روزانه کودکان اضافه کنید.

سویا

دانه های سویا منبع دیگری از پروتئین است که برای بهبود سلامت استخوان ها نیز مفید است. خوردن لوبیای سویا دو بار در هفته برای نتایج موثر توصیه می شود.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها به کودک شما قدرت می دهد ، بلکه مقدار کافی کلسیم را نیز برای آنها فراهم می کند. کلسیم موجود در سبزیجات برگ دار باعث تعادل در جذب استخوان یا همان چیزی که به عنوان تجزیه بافت در استخوان ها برای آزادسازی مواد معدنی شناخته می شود و ساخت بافت های تشکیل دهنده استخوان با رسوب مواد معدنی  که با افزایش سن متفاوت است.
سبزیجات برگ سبز مانند کلم ، کلم بروکلی ، کلم پیچ و اسفناج تمام مواد مغذی مورد نیاز کودکان در حال رشد را تأمین می کند.

هویج

مشهور است که هویج سرشار از بتاکاروتن است که با خوردن آن به ویتامین A تبدیل می شود. پیشنهاد می شود برای کمک به جذب کلسیم بدن ، هویج خام را به رژیم روزانه کودک اضافه کنید.

غلات کامل

غلات سبوس دار سرشار از ویتامین B ، منیزیم ، سلنیوم ، روی ، آهن و کلسیم هستند که عنوان مهم برای رشد و تراکم استخوان شناخته شده اند. شما می توانید به کودکان خود نان و ماکارونی غلات کامل و همچنین غلات بدهید تا این مواد مغذی مهم را برای آنها بدست آورید.

محصولات لبنی

شیر و لبنیات حاوی کلسیم و پروتئین هستند که به رشد و استحکام استخوان نیز کمک می کنند. شیر کامل همچنین حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به سایر محصولات شیر ​​بدون چربی است، از جمله پروتئین ، کلسیم ، ویتامین D و روی.
نشان داده شده است که پروبیوتیک ها به افزایش قد کودکان کمک می کنند. در صورتی که بچه های شما دوست ندارند ماست بخورند ، می توانید آنها را وادارید که پنیر بخورند که منبع غنی پروتئین ، کلسیم و ویتامین D نیز هست.

آجیل و خشکبار

آجیل حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی ها و پروتئین های سالم است. همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان مفید است.

فعالیت های بدنی

اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر روز برخی از فعالیت های بدنی را انجام می دهد و باید او را به ورزش تشویق کنید و آنها را درگیر فعالیت هایی مانند شنا و پرش کنید. همچنین توصیه می شود که کودکان 8 ساعت در روز بخوابند و مدت زمان تماشای تلویزیون و تبلت ها را کاهش دهید.
راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۲۸ سال فعالیت مامایی وزنان درمطب وبیمارستان درتهران .. درحال حاضر مدیر وب سایت تخصصی نوین ماما می باشند که دانش وتجربیات خود را دراین زمینه به کاربران گرامی ارائه می دهند.

ارسال نظر شما

نظر خود را راجع به این مطلب بنویسید و مشارکت کنید
ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}

نظرات شما