4 روش موثر برای افزایش شیر مادر

4 روش موثر برای افزایش شیر مادر

1400/04/16

4 روش موثر برای افزایش شیر مادر

برخی از مادران نگران هستند که شیر کافی برای شیر دادن به نوزاد را نداشته باشند. مادران در این مورد چه کاری می توانند انجام دهند؟ ما از متخصصان شیردهی به شما مشاوره می دهیم.
 

شیردهی همیشه آسان نیست

آیا نگران کمبود شیر برای جلب رضایت نوزاد خود هستید؟ نشانه هایی وجود دارد که کودک از میزان شیر مصرفی خود احساس گرسنگی یا نارضایتی می کند. اما قبل از شروع به تجزیه و تحلیل هر حرکتی که کودک شما انجام میدهد ، با این نکات آشنا شوید:
 

1.صبر در آغاز

تولید شیر مادر بر اساس عرضه و تقاضا انجام می شود! هرچه کودک بیشتر شیر بخورد، مادر شیر بیشتری تولید میکند. به عبارت دیگر احساس ناراحتی کودک شما در اولین دوره قاعدگی ناشی از تحریک نشدن کافی پستان است، چند روز صبر کنید و از دادن سینه به کودک خودداری نکنید، شیر به تدریج افزایش می یابد تا گرسنگی و اشتهای کودک شما را برطرف کند.
 

2.روش ذخیره سازی

مشاوران شیردهی می گویند که تأمین مقادیر اضافی شیر یک راهکار لازم و بسیار موفق برای سیر کردن نوزاد و دانستن مقادیر مورد نیاز او است. در طول  شیردهی، از شیر خشک هم استفاده کنید. بنابراین در وقت و تلاش خود صرفه جویی کرده و شیر مورد نیاز کودک خود را دریافت خواهید کرد.
به خانم هایی که مایل به شیردهی هستند توصیه میشود قبل از زایمان در جلسات آگاهی از شیردهی ، فواید آن و روش های سالم شیردهی شرکت کنند.
 

3.نوشیدن آب کافی

هرچه بر اهمیت نوشیدن آب تاکید کنیم، کم است! شما باید 1.5 لیتر (یا بیشتر) آب در روز بنوشید. متخصصان نوشیدن آب را حتی هنگام تغذیه یا ترشح شیر از پستان را پیشنهاد می کنند. و فراموش نکنید که بدن شما پس از بارداری و زایمان نیز برای ساخت و تجدید سلول ها به آب نیاز دارد.
 

4.رژیم خوبی داشته باشید

رژیم شما ممکن است برای کمک در حفظ مقدار کافی شیر مهم باشد. از مصرف بیش از حد شکلات و شیرینی ها خودداری کنید و مصرف میوه ها، سبزیجات، پروتئین ، لبنیات و برخی غلات شیر را افزایش دهید. همچنین به
خانم ها توصیه می شود به جای غذاهای غنی از چربی و قند ، جو دو سر را با شیر بخورند ، که به بهبود ذخایر شیر مادر کمک می کند.
راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۲۸ سال فعالیت مامایی وزنان درمطب وبیمارستان درتهران .. درحال حاضر مدیر وب سایت تخصصی نوین ماما می باشند که دانش وتجربیات خود را دراین زمینه به کاربران گرامی ارائه می دهند.

ارسال نظر شما

نظر خود را راجع به این مطلب بنویسید و مشارکت کنید
ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}

نظرات شما