بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

اگر همراه با سفتی شکم درد احساس کردید

اگر به خاطر سفتی شکم، در حاملگی تنگی نفس حس کردید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر خانم ها در بارداری یبوست را تجربه می کنند. یبوست باعث تشکیل گاز و نفخ می شود. در این صورت احساس سفتی شکم خواهید داشت. اگر سفتی شکم مدت زمانی طولانی تر به طول انجامید احتمال دارد بارداری شما به خطر بیفتد. اگر بیش از یک ساعت سفتی را حس کردید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اگر انقباضات براکستون هیکس باعث سفتی شکم شود با تغییر حالت نشستن می توانید بهبود یابید. به عنوان مثال اگر نشسته اید بلند شوید و راه بروید اگر سفتی شکم به خاطر انقباضات رحم یا حرکات جنین باشد، درمانی نیاز ندارد. سفتی شکم در بارداری معمولا بی ضرر است اما زایمان زودرس نیز باعث سفتی شکم می شود. بنابراین سفتی شکم را نادیده نگیرید. از پزشک برای تمارین تنفسی برای کشیدگی ماهیچه های شکم بپرسید. مایعات زیاد بخورید.

اگر در یک ساعت بیش از چهار بار سفتی شکم را حس کردید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

سفت شدن شکم باعث می شود برخی فعالیت های روزانه مانند پوشیدن کفش، خم شدن یا خوابیدن به پهلو سخت تر شود. سعی کنید تمارین تنفسی انجام دهید تا به شما کمک کند مشکلات تنفسی ناشی از سفت شدن شکم کاهش یابد

پریود بعد از عکس رنگی

آمادگی های لازم برای عکس رنگی رحم: 1- برای اطمینان از اینکه حامله نیستید بهتر است انجام عکس رنگی رحم دو روز پس از پاک شدن (یا یک هفته بعد از شروع عادت ماهانه) و قبل از روزهای تخمک گذاری انجام شود در سیکل قرار است عکس رنگی رحم انجام شود نزدیکی های محافظت شده داشته باشید. 2- این عکس نباید زمانی که عفونت فعال دارید انجام شود اگر شما مبتلا به عفونت مزمن لگنی و بیماری مسری جنسی درمان نشده در زمان انجام عکس رنگی رحم هستید به پزشک اطلاع دهید. 3- قبل از انجام این عکس بهتر است به منظور تخلیه روده هایتان از یک داروی مسهل استفاده کنید، طوری که رحم و ساختمان های اطراف آن به خوبی دیده شوند. 4- چنانکه شما از داروی خاصی استفاده می کنید و یا هر نوع حساسیت (مخصوصا حساسیت به ماده حاجب یود دار) دارید به پزشک اطلاع دهید. 5- برای کاهش درد شما هنگام عکس رنگی، این مرکز می تواند با استفاده از داروهای آرام بخش و ضد درد تحت نظارت متخصص بیهوشی این کار را انجام دهد، لطفا در صورت تمایل روز قبل از انجام با کلینیک هماهنگی کنید. 6- جهت کاهش درد در حین اانجام عکس رنگی رحم می توانید نیم ساعت قبل از انجام عکس یک عدد قرص ایبوبروفن 400mg و یا ایندومتاسین استفاده کنید. 7- بهتر است قبل از انجام عکس رنگی از روز قبل کپسول داکسی سیکلین 100mg هر 12 ساعت یک عدد را برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید و مصرف این قرص را تا 5 روز بعد از انجام عکس رنگی رحم را توصیه می کنیم.آمادگی های لازم برای عکس رنگی رحم: 1- برای اطمینان از اینکه حامله نیستید بهتر است انجام عکس رنگی رحم دو روز پس از پاک شدن (یا یک هفته بعد از شروع عادت ماهانه) و قبل از روزهای تخمک گذاری انجام شود در سیکل قرار است عکس رنگی رحم انجام شود نزدیکی های محافظت شده داشته باشید. 2- این عکس نباید زمانی که عفونت فعال دارید انجام شود اگر شما مبتلا به عفونت مزمن لگنی و بیماری مسری جنسی درمان نشده در زمان انجام عکس رنگی رحم هستید به پزشک اطلاع دهید. 3- قبل از انجام این عکس بهتر است به منظور تخلیه روده هایتان از یک داروی مسهل استفاده کنید، طوری که رحم و ساختمان های اطراف آن به خوبی دیده شوند. 4- چنانکه شما از داروی خاصی استفاده می کنید و یا هر نوع حساسیت (مخصوصا حساسیت به ماده حاجب یود دار) دارید به پزشک اطلاع دهید. 5- برای کاهش درد شما هنگام عکس رنگی، این مرکز می تواند با استفاده از داروهای آرام بخش و ضد درد تحت نظارت متخصص بیهوشی این کار را انجام دهد، لطفا در صورت تمایل روز قبل از انجام با کلینیک هماهنگی کنید. 6- جهت کاهش درد در حین اانجام عکس رنگی رحم می توانید نیم ساعت قبل از انجام عکس یک عدد قرص ایبوبروفن 400mg و یا ایندومتاسین استفاده کنید. 7- بهتر است قبل از انجام عکس رنگی از روز قبل کپسول داکسی سیکلین 100mg هر 12 ساعت یک عدد را برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید و مصرف این قرص را تا 5 روز بعد از انجام عکس رنگی رحم را توصیه می کنیم.

ارسال نظر
{{ error }}

کاربر گرامی، جهت نوشتن پیام ضروریست که به حساب خود در سایت مامایی نوین ماما وارد شوید، قبل از ثبت نام و ورود به سایت نمی توانید پیامتان را ارسال کنید

تاپیک های به روز شده