هفته حیرت انگیز سی و دوم بارداری

هفته حیرت انگیز سی و دوم بارداری

1402/11/14

هفته 32 بارداری، هفته ای که بیش از هر زمان دیگری احساس مادرانه در شما رخنه می کند، حس اینکه تا چند هفته دیگر می توانید نوزاد دلبندتان را در آغوش بگیرید بی نظیر است. در این هفته با تغییرات عاطفی و جسمانی بسیاری روبرو می شوید و باید خود را برای کارهای بسیاری آماده کنید، با نوین ماما همراه باشید تا این هفته را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانید.

در صورتی که باردار هستید و نیاز به راهنمایی دارید یا می خواهید با یک کارشناس بارداری در ارتباط باشید، می توانید با کارشناس مامایی خانم دکتر راضیه فرقانی(با بیش از 30 سال سابقه) در ارتباط باشید.

هفته 32 بارداری چگونه است؟

در این هفته می توانید احساس کنید کودک شما شبیه یک آکروبات در حال چرخ زدن است البته در سرعتی بسیار آهسته. از این رو ممکن است فشار بیشتری در ناحیه لگن خود احساس کنید زیرا کودک در موقعیت عمیق تری در ناحیه لگنتان قرار میگیرد. اما یکی از مهم ترین مواردی که موجب نگرانی مادران در این هفته می شود، مربوط به دهان و دندان می باشد. همانطور که از هفته های اول به شما توصیه کرده ایم، اهمیت به دهان و دندان بسیار مهم است. در دوران بارداری، ممکن است تغییراتی در دهان، دندان ها و لثه های خود تجربه کنید که در برخی موارد ممکن است شما را اذیت کند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

لثه های حساس

اگر لثه های شما حساس تر شده و هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خونریزی می کند، سعی کنید از خمیردندان های مخصوص استفاده کنید و مسواکی نرم ترجهت پاکیزگی دندان جایگزین کنید.

احساس لق شدن 

یکی از موارد شایع در این هفته احساس لق شدن دندان ها است که تغییرات هورمونی با شل کردن رباط ها، باعث این احساس در شما می شود. نگران نباشید دندان های شما از دست نمی روند اما باید مراقبت کنید. پس از بارداری این علامت از بین خواهد رفت.

زخم دهان

سیستم ایمنی بدن بیش از حد کار می کند تا میکروب ها را از بین ببرد بنابراین ممکن است زخم هایی را در لثه خود مشاهده کنید.

علائم هفته سی و دوم بارداری

در هفته 32 بارداری، برخی از علائمی که ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنید در اینجا آمده است که برخی از آنها با علائم هفته سی و یک بارداری یکسان هستند:

گرفتگی عضلات پا

این گرفتگی در بیشتر هفته ها حس می شود، اما آیا این گرفتگی با گرفتگی های هفته پیش فرق دارد؟ خب باید بگوییم که شما تنها نیستید. این یکی از علائم بسیار رایج بارداری است بنابریان شب ها سعی کنید قبل از خواب پای خود را دراز کنیدو ساق پا را ماساژ آرامی دهید تا این حس تسکین یابد.

اسهال

برای رفع این حالت ناخوشایند که گاهی سراغتان می آیدسعی کنید به میزان کافی آب بنوشید و در طول روز خود را  هیدراته نگه دارید. رژیم غذایی خود را تصحیح کنید، با این حال این مورد را کم اهمیت در نظر نگیرید، زیرا در صضورت همراه شدن با انقباضات منظم و فشار لگن و کمردرد می تواند نشانه ای از زایمان زودرس باشد.

احساس فراموشی

ممکن است فکر کنید مشکلی در مغزتان رخ داده و در تمرکز مشکل داشته باشید. این امری است که کارشناسان گفته اند یک وضعبت پزشکی وافقعی نیست اما با این حال ممکن است این حس به شما دست دهد.

جنین در هفته سی و دو

با نزدیک شدن به زمان زایمان، کوچولوی شما به رشد خود برای تبدیل شدن به انسانی کوچک ادامه می دهد. در این هفته مژه ها ، ابرو ها و موهای سرشان در حال خود نمایی هستند.چربی زیر پوستی بیشتر و بیشتری تشکیل می شود، به همین دلیل است که اگر نوزادتان در این هفته به دنیا بیاید هنوز بسیار کوچک و لاغر است زیرا چربی به اندازه کافی تولید نشده است. همچنین ناخن پای او در حال رشد بوده و در حال حاضز قابل مشاهده می باشد.

هفته 32 بارداری یعنی چند ماهگی؟

هفته سی و دوم بارداری معادل با ماه هشتم می باشد. تنها یک ماه دیگر باقی مانده تا بتوانید نوزاد دوست داشتنیتان را ملاقات کنید و در آغوشش بگیرید(البته اگر نیاز به زایمان زودرس نداشته باشید).

زایمان در هفته 32 بارداری

بسیاری از مادران ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کشش بیش از حد رحم، عفونت باکترایی، کوتاه بودن گردن رحم، پارگی زودتر از موقع کیسه آب و خونریزی شدید مجبور به زایمان زودتر از موعد می شوند. خبر خوب این است که اگر کودک شما از هفته 32 به بعد به دنیا بیاید شانس بسیار زیادی برای زنده ماندن دارد، البته چون در این هفته در جنین رشد ریه ها تکمیل نشده در NICU نگهداری می شوند. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره زایمان زودرس در هفته 33 بارداری بیشتر بدانید.

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی

راضیه فرقانی کارشناس مامایی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه ۲۸ سال فعالیت مامایی وزنان درمطب وبیمارستان درتهران .. درحال حاضر مدیر وب سایت تخصصی نوین ماما می باشند که دانش وتجربیات خود را دراین زمینه به کاربران گرامی ارائه می دهند.

ارسال نظر شما

نظر خود را راجع به این مطلب بنویسید و مشارکت کنید
ارسال نظر در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}

نظرات شما