بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

📌زمينه: بيماري کرونا ويروس 2019 (COVID-19) يك بيماري تنفسي ويروسي جديد است و اينكه زنان باردار در معرض خطر عفونت بيشتر باشند ، مشخص نيست. پنومونی ویروسی یک دلیل غیرمستقیم مهم مرگ مادر است. درباره اثرات سندرم حاد تنفسی کروناویروس 2 (SARS-CoV-2) در دوران بارداری اطلاعات کمی وجود دارد. 📌هدف: برای توصیف ویژگی های بالینی COVID-19 در بارداری و نوزاد تازه متولد شده ، و ما به دنبال این هستیم که بررسی کنیم که آیا SARS-CoV-2 می تواند داخل رحمی به صورت عمودی منتقل شود. 📌طراحی مطالعه: این مطالعه یک مطالعه موردی است که در بخش زنان و زایمان بیمارستان Tongji وابسته به دانشگاه علم و فناوری Huazhong ، ووهان چین انجام شد. مشخصات دموگرافیک ، بالینی ، آزمایشگاهی و رادیولوژی از سری موارد عفونت SARS-CoV-2. یک روش آزمایش منظم برای عفونت SARS-CoV-2 با استفاده از سواب دهانی_ حلقی ، بافت جفت ، مخاط واژن و شیر مادران. سواب دهانی _ حلقی ، خون بند ناف و سرم نوزادان انجام شد. 📌یافته ها: ما تا به امروز دقيق ترين ارزيابي ويروسرولوژيك را انجام داده ايم و در دوره هاي بستري ، مشاهده هاي باليني طولاني تري در مادران_ شيرخواران وجود دارد. دوره بالینی و یافته ها سه زن باردار که عفونت SARS-CoV-2 را در اواخر دوران بارداری به دست آوردند ، در مادر و نوزاد شیرخوار بررسی شد. دو نفر در سه ماهه سوم خود زایمان سزارین داشتند. همه بیماران یک دوره پری ناتال بدون وقفه و نتیجه موفقیت آمیز را نشان دادند. هیچ نوزادی با انتقال عمودی یا هنگام زایمان آلوده نشد. 📌 نتیجه گیری: هیچ مدرکی برای نشان دادن خطر احتمالی انتقال عمودی داخل رحمی در این سری مورد و مطالعه گسترده تر لازم نیست. هر دو حاملگی ، کمترین عواقب نامطلوب مادر و نوزاد را نشان دادند.

1398/12/08
|
3:26

سلام آیا گرفتن کرونا خطری برای نوزادی که شیر میخوره داره؟ همسر من تازه زایمان کرده و متاسفانه مبتلا به کرونا شده از طرفی در حال شیر دادن هست. خیلی استرس داریم. پزشکش گفت مشکلی برای نوزاد ایجاد نمیکنه ولی ما نگران هستیم. پاسخ شما چیست؟ آیا واقعا کووید19 در شیر دادن خطر نداره و از طریق شیر دادن به بچه منتقل نمیشه؟

ارسال نظر
{{ error }}

کاربر گرامی، جهت نوشتن پیام ضروریست که به حساب خود در سایت مامایی نوین ماما وارد شوید، قبل از ثبت نام و ورود به سایت نمی توانید پیامتان را ارسال کنید

تاپیک های به روز شده