بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

سلام دوستان عزیز میخواستم بدونم آیا خوردن قهوه و نسکافه تو بارداری خطر داره؟ من هفته 21 بارداری هستم ممنون اگه راهنمایی کنید.

1398/04/12
|
15:46

درودکاربرگرامی ، مصرف قهوه درحد مجاز کمتراز ۲۰۰mg روزانه دربارداری ایمن است،لازم به ذکراست بعضی از مطالعات مصرف بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز با افزایش خطر سقط جنین و وزن کم هنگام تولد. و نوشیدن مقادیر زیادی از کافئین (هشت فنجان قهوه و یا بیشتر در روز) با تولد نوزاد مرده همراه است این مطلب برگرفته از وب سایت baby center میباشد.

اگر به کافئین نیاز دارید، اما در مورد مصرف آن نگران هستید، ممکن است یک مقدار کم (حدود 75 میلی گرم کافئین) را انتخاب ومصرف کنید. آگاه باشید که مقدار کافئین در یک فنجان قهوه بسته به نوع قهوه و نحوه دم کردن آن متفاوت است. برای مثال، قهوه در یک رستوران یا کافی شاپ می تواند از حدود 100 میلی گرم برای یک فنجان کوچک (8 اونس) تا 400 میلی گرم برای یک فنجان بزرگ (16 اونس)، بسته به نام تجاری و نحوه دم کردن آن مرتبط است و به یاد داشته باشید، کافئین زدایی به معنای بدون کافئین بودن آن نیست. فنجان 16 اونس قهوه کافئین زدایی شده، معمولا حاوی 12 تا 25 میلی گرم کافئین است. در حین بارداری مقدار زیادی آب میوه صد درصد طبیعی و شیر نیز برای شماانتخاب خوبی هستند.

توصیه میکنم مقاله زیر رو مطالعه بفرمایید. لینک مقاله: <a href=" http://www.novinmama.com/NovinMama/ViewPost.aspx?postID=2283" "target=_blank">مصرف قهوه در بارداری</a>

ارسال نظر
{{ error }}

کاربر گرامی، جهت نوشتن پیام ضروریست که به حساب خود در سایت مامایی نوین ماما وارد شوید، قبل از ثبت نام و ورود به سایت نمی توانید پیامتان را ارسال کنید

تاپیک های به روز شده