بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

باعرض سلام و وقت بخیر من 29 سالمه باردارم والان 26 هفته بارداری هستم میخواستم بپرسم مسافرت طولانی به خارج از کشور تا چند هفتگی بارداری ممکنه؟

1398/04/09
|
16:56

بهترین زمان برای سفر هوایی در بارداری در اواسط بارداری و در هفته 14 تا 28 بارداری، بهترین زمان برای سفر هوایی می باشد. در این زمان خطر زایمان زودرس و سقط جنین کمتر است. اگر دچار بیماری خاصی هستید، مانند: کم خونی داسی شکل، اختلالات لخته شدن خون، دیابت و فشار خون بالا، و یا در معرض خطر زایمان زودرس هستید و یا دچار مشکل نارسایی جفت هستید، ممکن است مسافرت با هواپیما مشکلات شمارا بدتر کندویا نیاز به مراقبت اورژانسی داشته باشید از سفر هوایی استفاده نکنید. برای بارداران سالم سفر با هواپیما همیشه امن است. بسیاری از خطوط هوایی پرواز در ماه آخر بارداری را منع می کنند یا گواهی پزشکی درخواست می کنند. بعضی سفر بعد از هفته 36 بارداری را منع می کنند. خصوصا در مسافرت خارجی از قبل از قوانین خطوط هوایی مربوطه آگاهی داشته باشید. اگر از فشار هوا و اشعه های موجود در ارتفاعات بالا نگران هستید ،بدانید این موارد مشکل برای مسافران معمولی ایجاد نمی کند. کاهش فشار هوا موقع پرواز به میزان مختصر مقدار اکسیژن خونتان را پایین می آورد اما بدنتان بطور طبیعی آن را تنظیم می کند. اگرچه میزان اشعه در ارتفاعات بالا افزایش دارد اما سطح تماس برای مسافران معمولی فابل ملاحظه نیست. درصورت سفر هوایی موارد ذیل را رعایت بفرمایید: _درصورت سفرهای طولانی مدت هوایی اگر امکان داشته باشد، گاهی از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید. اگر باید در جای خود بنشینید، قوزک پای خود را به جلو و عقب حرکت دهید. هر نیم ساعت یک بار پاهای خود را خم کنید، قوزک پایتان را بچرخانید و انگشتان پاهایتان را تکان دهید. ورزش های کششی انجام دهید. اگر صندلی کنارتان خالی است، پاهای خود را روی آن صندلی قرار دهید.   _مایعات زیادی بنوشید. رطوبت کم داخل هواپیما باعث از دست دادن آب بدن شما می گردد.   - بر روی صندلی کنار راهرو بنشینید که بتوانید به آسانی بلند شوید و طی پرواز طولانی بتوانید پاهایتان را کشش دهید. - از خوردن غذاهای نفخ آور و نوشابه گازدار قبل از پرواز پرهیز کنید زیرا در فشار کم حین پرواز ،گازها متسع شده و ایجاد ناراحتی می کند. ازلباس های راحت وگشاد استفاده کنید. - در تمام مدت کمربند صندلی را ببندید زیرا دست انداز هوایی بدون اخطار قبلی اتفاق می افتد. البته کمربند را زیر شکم حامله بر روی قسمت استخوانی لگن ببندید. - اگر دارای حالت تهوع هستید باید از قبل داروی ضد تهوع طبق نظر پزشک خود مصرف کنید.

مسافرت در مراحل اولیه مشکلی ندارد اما با نزدیک شدن به زمان زایمان احتمال خطر برای شما بالا می‌رود. بیشتر شرکتهای هواپیمایی به بانوان ۳۶ هفته باردار اجازه‌ی پرواز نمی دهند. اگر سفر شما غیرقابل اجتناب است با دکتر خود مشورت کنید و گاهی حتی گواهی پزشک برای مسافرت الزامی است.

ارسال نظر
{{ error }}

کاربر گرامی، جهت نوشتن پیام ضروریست که به حساب خود در سایت مامایی نوین ماما وارد شوید، قبل از ثبت نام و ورود به سایت نمی توانید پیامتان را ارسال کنید

تاپیک های به روز شده