بارداری و زایمان

بارداری و زایمان

سلام آیا قرص سردرد بخوریم مشکلی داره ؟ من تو هفته 18 بارداری هستم خیلی سر درد دارم بعضی روزها. اگر هم نمیشه تو بارداری مسکن خورد راهکارش چیه ؟

1398/04/05
|
9:36

درود ، کاربر گرامی سردرد در بارداری شایع است وباتوجه به علل ایجاد سردرد می توان جهت تسکین درد آن را مدیریت کرد .باتوجه به گزارش آزمایشات روتین بارداری عدم سابقه سردرد میگرنی و... درموارد سردرد خفیف ،من ترجیح می دهم برای جلوگیری یا رفع سردرد خفیف در دوران بارداری بدون مصرف دارو، موارد زیر را امتحان کنید: اجتناب از عوامل سردرد اگر غذاهای خاص یا بوها در گذشته سردرد ایجاد کرده باشند، از آنها اجتناب کنید. خاطرات سردرد ممکن است به شما در تعیین عوامل کمک کند. شامل فعالیت فیزیکی در روزمره شما می شود. پیاده روی روزانه یا سایر ورزش های هوازی متوسط   را امتحان کنید. استرس را مدیریت کنید. روش های سالمتی برای مقابله با عوامل استرسزا را بیابید. تکنیک های آرامش بخش. سعی کنید عمیق تنفس، یوگا، ماساژ و visualization.Eat به طور منظم. خوردن غذاهای منظم برنامه ریزی شده و حفظ رژیم غذایی سالم ممکن است به جلوگیری از سردرد کمک کند. همچنین، مقدار زیادی مایعات بنوشید. یک برنامه منظم خواب را دنبال کنید. محرومیت از خواب در طول بارداری ممکن است به سردرد کمک کند. بیوفیدبک را در نظر بگیرید. با استفاده از این روش ذهنی، شما می توانید کنترل برخی از توابع بدن مانند تنش عضلانی، ضربان قلب و فشار خون را برای جلوگیری از سردرد یا کاهش درد سردرد یاد بگیرید. بیوفیدبک را برای درمان سردرد طولانی بدون علت داخلی وزمینه ای در دوران بارداری تجویز کرد از پزشک یا مامای خود برای ارجاع به یک متخصص فیزیوتراپی بپرسید. اکثر زنان باردار می توانند به راحتی استامینوفن (تیلنول و دیگران) را برای درمان سردرد گاه به گاه مصرف کنند. پزشک شما ممکن است داروهای دیگر نیز را توصیه کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از مصرف هر نوع دارویی، از جمله درمان های گیاهی، از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که سردرد در دوران بارداری شایع است. با این حال، اگر سردرد شدید ایجاد کنید، با پزشک یا مامای خودتان تماس بگیرید. علل بسیاری از سردرد وجود دارد، از جمله برخی از مشکلات مربوط به فشار خون بالا.

واما در موردچه زمانی باید با پزشک یا درمانگر تماس بگیرید؟  متاسفانه، سردرد یک قسمت طبیعی بارداری است؛ با این حال،  شما باید قادر به استفاده برخی از  روش های تسکین درد باشید با پزشک یا درمانگر بهداشتی در موارد ذیل تماس بگیرید: قبل از مصرف هر روش درمانی شما  ، قبل از استفاده از روش های تجربی ، سردرد ی که متفاوت است از سردرد طبیعی که  با تاری دید، افزایش وزن ناگهانی، درد در شکم سمت راست بالا ، و تورم در دست و صورت همراه است.

چه کاری می توانید انجام دهید برای درمان سردرد در دوران بارداری؟ اجتناب از تنش ساده ترین است هنگامی که شما این نکات را دنبال کنید: تمرین وضعیت خوب (به خصوص در سه ماهه سوم)  استراحت کافی و روش های تمرین ریلاکسیشن ،  وعده های غذایی منظم و متعادل مصرف کنید. بسته های سرما یا گرما را در ناحیه سر خود قرار دهید اگر قادر به جلوگیری از سردرد نباشید، هنوز گام هایی برای برطرف کردن آنها وجود دارد. در طول بارداری، می خواهید سعی کنید و سردرد خود را با استفاده از روش طبیعی در صورت امکان برطرف کنید. داروهای تسکین درد مانند آسپرین و ایبوپروفن در اغلب حاملگی توصیه نمی شود؛ با این حال، استامینوفن ممکن است توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما توصیه شود. ممکن است بخواهید سعی کنید سردرد خود را با یک یا چند مورد از روش های طبیعی زیر مدیریت کنید اگر شما مبتلا به یک سردرد سینوسی هستید، کمپرس گرم اطراف چشم و پیشانی ،یک سردرد تنشی، اعمال کمپرس سرد یا کیسه یخ در ناحیه گردن ، سردرد ناشی از پایین بودن قند خون خود را  با خوردن وعده های غذایی کوچکتر مکرر - جهت کمک برای جلوگیری از سردرد   ماساژ شانه ها و گردن یک راه موثر برای از بین بردن درد است ، استراحت در اتاق تاریک و تمرین تنفس عمیق کمپرس گرم یا حمام گرم. استفاده از گرما یا سرما به اطراف سر، چشم ها و یا در پشت گردن یکی از بهترین راه های کاهش یا کاهش درد ناشی از سردرد است. پد های گرمایی و بسته های سرد در اشکال و اندازه های مختلف قرار می گیرند. شما همچنین ممکن است احتمال ابتلا به سردرد میگرنی را بااجتناب از عوامل موثر در سردردهای میگرنی کاهش دهید. محرکهای بالقوه عبارتند از: شکلات ، الکل، ماست ، پنیر کهنه ، نان های کپک زده ، وگوشت های یخ زده و دوری از مواد نگهدارنده

ارسال نظر
{{ error }}

کاربر گرامی، جهت نوشتن پیام ضروریست که به حساب خود در سایت مامایی نوین ماما وارد شوید، قبل از ثبت نام و ورود به سایت نمی توانید پیامتان را ارسال کنید

تاپیک های به روز شده